روده تحریک پذیر - آی بی اس - ibs

بالاخره درمان آی بی اس کشف شد.
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ آدرس سایتی قرار داده شده است که با ورود به این سایت می توانید درمان قطعی بیماری آی بی اس را ببینید.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۴ ب.ظ

اطلاعاتی در مورد روده تحریک پذیر یا درمان ibs

کپسول پروبیوتیک فمی لاکت

موارد مصرف :
اختلالات گوارشی مانند یبوست، روده تحریک پذیر، اسهال و سوء هاضمه
مواجهه با بیماریهای عفونی مختلف جهت افزایش اثرات آنتی بیوتیک ها
و کاهش عوارض ناشی از آنها

مشخصه ها :
 
برطرف کننده اختلالات شایع گوارشی مانند اسهال مسافرتی، اسهال ناشی از آنتی بیوتیک اسهال عفونی، اسهال کودکان، اسهال مزمن و درمانibs 
تقویت سیستم ایمنی که باعث پیشگیری و بهبود عفونت ها و اثرات محافظتی در برابر میکروب های بیماری زا می شود.

روده تحریک پذیر

توضیحات :

فلور میکروبی و پروبیوتیک ها

داخل دستگاه گوارش انسان تعداد بسیار زیادی باکتری است که بیشتر آنها را باکتری های مفید تشکیل می دهند و فلور میکروبی نامگذاری شده اند. این باکتریها در حفظ توازن دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مؤثری را ایفا می کنند. فلور میکروبی بدن به دلیل عوامل متعددی دچار تغییر می شود و عدم تعادل پیدا می کند. از این عوامل می توان به تغییرات در رژیم غذایی، مسافرت، افزایش سن، استرس و فشارهای روانی اشاره کرد . از علت های پدید آمدن اختلالات گوارشی (مانند اسهال، یبوست، روده تحریک پذیر، علائم سوء هاضمه و..) و مشکلات ناشی از بر هم خوردن سیستم ایمنی (مانند آلرژی، اگزما، درماتیت و...) می توام نام برد. پروبیوتیک ها را می شود باکتری های سودمند دستگاه گوارش نام برد. مصرف مکمل های پروبیوتیکی، با کمک به بازسازی فلور میکروبی دستگاه گوارش اثرات محافظتی متعددی را در بدن به وجود می آورد و سبب پیشگیری و بهبود این مشکلات می شود.

اثرات پروبیوتیک ها

 

برطرف کردن انواع اسهال ها مانند: (ویروسی، ، ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، مسافرتی مزمن) و یبوست

 بهبود علائم روده تحریک پذیر

 بهبود علائم بیماری های التهابی روده از قبیل (کولیت و کرون)

 کاهش میزان کلونیزاسیون با هلیکوباکترپیلوری و زخم های گوارشی

 کمک به جذب مواد غذایی و هضم انها

 کاهش دادن جذب کلسترول

 تولید کردن ویتامین های گروه B و ویتامین K

 تقویت سیستم ایمنی در برابر باکتری های بیماری زا و پروتوزواها

 کوتاه شدن دوره نقاهت بیماری های عفونی

 کاهش احتمال عفونت مجدد

 بهبود علائم آلرژی های تنفسی و پوستی مخصوصاً در افراد خردسال

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۴
پزشک یار
يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۴۸ ب.ظ

بررسی روده تحریک پذیر یا درمان ibs

سلام 

حدودا 2 ماهی میشه که به طور شدید درگیر این بیماری شده ام و دوباره سندرم فعال شده. اما این بار درد در ناحیه پهلو راست احساس می کنم انگار از داخل روده داره چنگ میکشه (به قول دوستمون خرچنگی) نکته جالب اینکه مصرف دی سیکلومین و مابقی دارو ها که برای کاهش درد بود باعث فشار روی کلیه شده و رسوب کریستال کرده. کولونوسکوپی هم مجدد انجام داده ام موقعی که کولونوسکوپی میکردم با اینکه بیهوشم کرده بودند اما وقتی منطقه مورد درد را دکتر بررسی کرده بود فریاد من بلند شده بود بطوریکه یادمه دکتر میگفت تحمل کن و بعدش گفت که گرفتگی شدیدی در این ناحیه داری و تاکید کرد با آرامش زندگی کن استرس برایت مثل سم میمونه. فکر کنم باید دنبال درمان ibs باشم.

چند وقتیه یک سوال برام پیش اومده اونم اینکه من در اینترنت که سرچ کرده بودم درباره قطر مدفوع چیزی نوشته بود که مدفوع های باریک خطرناک هستند من کلا به ندرت پیش اومده که مدفوع ضخیم کرده باشم و همیشه مدفوعم قطرش بیشتر از دو سانت و نیم نبوده. این سوال برام پیش اومده که ایا این وضعیت می تونه خطرناک باشه؟ مدفوعم همیشه نرمه خیلی هم نرمه و بیشتر اوقات تکه تکه های 5 تا ده سانتی متغیر هست و کم پیش میاد که مدفوع ضخیم داشته باشم ولی بعضی وقت ها شاید دو ما یک بار یه مدفوع ضخیمی هم کردم این روزها که دچار استرس هستم که اصلا همش مدفوعم باریکه و نرم شاید روزی بیشتر 4 بار هم میشه برم و مدفوع کنم و اونم بیشتر از 200 300 گرم نمیشه ایا این روند نیازمند برسی جدیه و نگران کننده که بیماری خطرناکی داشته باشم این رو هم بگم من نه درد ندارم فقط این حالت نفخ و تهوع اذارم داده ؟

وقتی تعداد دفعات توالت زیاد شده باشد مدفوع بدون اینکه فرصت کافی برای آبگیری در روده بزرگ را داشته باشد، از بدن خارج می شود. 

در این حالت مدفوع شل می شود و مدفوع شل انسجام کافی را نخواهد داشت.

علائم شما شبیه به روده تحریک پذیر اسهالی می باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۸
پزشک یار