روده تحریک پذیر - آی بی اس - ibs

بالاخره درمان آی بی اس کشف شد.
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ آدرس سایتی قرار داده شده است که با ورود به این سایت می توانید درمان قطعی بیماری آی بی اس را ببینید.

طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ب.ظ

بررسی روش های روده تحریک پذیر یا درمان ibs

اطلاعاتی در مورد بیماری روده تحریک پذیر :

روده تحریک پذیر را می توان نوعی اختلال دستگاه گوارشی نام برد که با اجابت مزاج تغییر یافته( اسهال و یبوست) و درد شکمی , بدون وجود ناهنجاری ساختمانی همراه است. این بیماری در جوانان یافت می شود و بیشتر موارد در افراد زیر 45 سال دیده می شود.

این بیماری در زنان 2-3 بار شایعتر دیده می شود و زنان 80 درصد جمعیت مبتلا بهروده تحریک پذیر  را تشکیل می دهند.

 

این بیماران به دو گروه دسته بندی می شوند:

1. گروهی که درد شکمی همراه با اجابت مزاج تغییر یافته شامل یبوست , اسهال یا هردو دارا می باشند.

2. بیماران مبتلا به اسهال بدون درد را شامل می شود. این گروه کم تر از 20 درصد مبتلایان به روده تحریک پذیر را نشکیل می دهد.

 

روده تحریک پذیر

راه های به وجود آمدن این بیماری:

مشخض نیست که این بیماری چگونه به وجود میاد. ولی احتمال مداخلات ژنتیکی زیاد هست یعنی اینکه وقتی نطفه انسان بسته میشود برای تمام عمر انسان دستور العمل های مشخصی مشخص میشود که هر ارگانی در هر زمانی تا پایان عمر باید چه کاری انجام دهد. برای دستگاه گوارش و برای این دسته بیماران هم مشخص میشه که در سنین ذکر شده چه نوع اختلالی در حرکات عصبی دستگاه گوارش به وجو آید. یعنی گاهی روده تند و گاهی کند کار میکند. ولی چیزی که مشخص شده این است که سیستم عصب دهی دستگاه گوارش این بیماران نامنظم کار میکند.

در واقع روده های اینها به همان مواد غذایی که همه میخورند حساسیت بیش از حد نشان می دهد. بنابراین اسهال, نفخ زیاد، درد های شکمی این بیماران به همین دلیل است.

 

راه درمان ibs چیست؟ ایا باید برای همیشه قرص مصرف کنیم؟

هرچه قدر سن زیاد تر می شود بیماران احساس آرامش بیشتری می کنند و بیماری رو به کم شدن حرکت می کند. این بیماری به تازگی کشف شده و هنوز سوالات به جواب نرسیده است. بنابراین متاسفانه باید سالهای زیادی را با این بیماری سپری کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی