روده تحریک پذیر - آی بی اس - ibs

بالاخره درمان آی بی اس کشف شد.
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ آدرس سایتی قرار داده شده است که با ورود به این سایت می توانید درمان قطعی بیماری آی بی اس را ببینید.

طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹ ق.ظ

اثر داروها روی درمان ibs یا روده تحریک پذیر

شکل دارویی کلوفک

قرص 135 میلیگرم

اثرات داروی کولوفک:

اسپاسمولیتیک با اثر قوی روی اسپاسم عضلات صاف راه های گوارش بخصوص کولون تاثیر میگذارد. با توجه به این مورد که روده تحریک پذیر  به صورت درد های شکمی،اسهال یا یبوست متناوب و نفخ خود را نشان میدهد مصرف این دارو باعث شل شدن عضلات صاف در دستگاه گوارش می شود و سبب کاهش درد ناشی از اسپاسم بدون اثر بر عملکرد طبیعی آن خواهد شد.

 

موارد مصرف داروی کولوفک:

اختلالات عملکردی اسپاستیک کولون مانند:

روده تحریک پذیر در مراحل اولیه

روده تحریک پذیر مرتبط با ضایعات ارگانیک راه های گوارشی

و ...

 

موارد منع مصرف:

حساسیت به دارو یا اجزاء ان مثل لاکتوز در کودکان زیر 10 سال

 

عوارض جانبی داروی کولوفک:

در دوز درمانی عارضه خاصی ندارد. در بعضی از داروها مانند راش حساسیت به دارو با تورم لب ها، صورت، زبان، آنژیو ادم مشاهده شده است.

 روده تحریک پذیر

گفتنی های دوستان در مورد کلوفک:

برای درمان ibs پیش یه دکتر رفتم که برای داروی کلوفک رو برای تجویز کرد. مدت زمان زیادیه که این دارو رو مصرف می کنم. توی این مدت علائمم خیلی کمتره شده و کم کم داره روده تحریک پذیر خوب میشه. ولی یادمه یکی از دوستام گه مصرف می کرد میگفت که برای یه هفته خوب بوده بعدش دیگه دارو براش هیچ اثری نداشته. با هم صحبت میکردیم میگفت شاید برای عوارض بعدیه روده تحریک پذیر مزمن براش تجویز شده.

از این نوع دارو رو هم ایرانی و هم خارجی مصرف کردم تفاوت زیادی بینشون وجود نداشت. شاید ب علت این بوده که ۱۳۵ رو استفاده کردم. این رو بگم که عارضه خیلی بدی که برای من این قرص ایجاد کرد یبوست بود. چون الان که دوماهی است که مصرفش رو قطع کردم یبوستم خوبه شده. اما به عقیده من این دارو از کلیدینیوم سی بهتره. خودم قبل از رفتن به کلاس مصرف می کردم. تاثیر کمی داشت ولی باز بهتر از هیچی بود.

 

نظرات  (۱۳)

سلام مدت 8 سال هست مشکل گوارش دارم، نفخ شدید دارم، چنان روده ها به سرم فشار وارد می کند گیج میشوم، حالت آلرژی و حساسیت شدید، به بو و.... پیدا کردم، دیگه اعصاب برام نمونده، نمیدونم چکار کنم 
سلام دوستان من دو سال است که پیگیر درمان ای بی اس هستم تنها دارویی که دردهای منو تا حدود خیلی زیاد ۹۰درصد کاهش داد قرصی به نام دونرین ۲۵ میل بود واقعا معجزه میکنه کولوفاک امپرازول کلیدینوم سی و غیره تاثیر چندانی نداشت ولی این دونرین ۲۵ ناگهان انقلابی به پا کرد امتحان کنید به امید شفای همه بیماران .
من ده سالیه ک با این بیماری همراه هستیم کلوفاک وکلپرمین هردو رواین بیماری تاثیردارند اما رومن کلوفاک اثرش بیشتر بوده ولی دوستان ی چیز براتون بگم ک برا من خیلی روی بیماریم اثر گذار بوده عود مجدد وتشدید این مرض فقط استرس وخرابی اعصابه اگر کسی بتونه این دوتا ازخودش برنجونه ودور کنه قطعا بهبودیش نوددرصده ولی اگه ناراحتی داشته باشی هردارویی هم مصرف کنی بی فایدس بامید تندرستی برای همه
سلام دوستان، من حدود ٣ساله که دردهای دوره ای شکمی دارم. تمام علائم آی بی اس رو دارم با این تفاوت که دو هفته در ماه این مشکل رو دارم و دو هفته دیگه کاملا نرماله همه چیز و دردی ندارم. میخواستم بدونم آیا کسی تجربه درد دوره ای در این بیماری داره؟
با سلام خدمت دوستان. نسبت به سوال خانم شیوا باید بگم که دردهای این سندروم همیشه به صورت رندوم یا اتفاقی پیش میاد و با روح و روان انسان رابطه مستقیم داره . شما شاید به خاطر وجود علایم به این سندروم دچار شده باشید ولی باید به بحث مشکلات قایدگی هم مراجعه کنید.
۱۴ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۵۹ مرتضی خوشنویس
کسانی که نفخ شکم و دردهای شکمی دارند بهتر است که در اولین اقدام چند روز از مصرف نان هایی که گوتن دارند مانند لواش سنگک نان جو انواع کیک ها وبیسکوییت ها بپرهیزند اگرمشکلشان بر طرف شد مبتلا به بیماری خاصی هستند بنام سلیاک که حساسیت به گلوتن است وباید ازنان های مخصوص شرکت سحر کهروی آن ذکر شده فاقد گلوتن مصرف کنند .
سلام، تا جایی که میتونید از محصولات پروبیوتیک( قرصها موجود، ماست و ...) استفاده کنید. مصرف اینها باید به طور روزانه و در دراز مدت انجام بشه. باکتریهای مفید  این محصولات انواع مختلف دارند و بهتره از شکلهایی مختلف اونها استفاده شه.  همه برای کاهش  مشکلات روده و معده موثرند. روده من به دلیل مصرف طولانی آنتی بوتیک شدیدا دچار مشکل بود. و الان خیلی بهتر شدم. فقط خاطرتون باشه که مصرف اینها آنی جواب نمیده و با استمرار در این کار بهترین نتیجه رو میگیرید.انشاءالله. 
سلام دوستان من ۱ساله که درگیرم و قرص کلوفک خارجی استفاده کردم تقریبا ۱۰۰عدد اما تازه قارو قورشکم به دردهای دیگم اضافه شد درصورتی که قبل از مصرفش اینطورنبودم لطفا کسی راهنمایی کنه که آیا ازعوارض این قرص بوده؟ممنونم
سلام . 
دوستان من حدود 15 ساله که این بیماری رو دارم . چند سال اخیر شدتش زیاد شد که تحت نظر فوق تخصص گوارش هستم . اوایل درمان داروهای زیادی برام تجویز میکرد ولی بعد از حدود 1سال پای ثابت چنتا دارو در میان بود از جمله مبورین . چنتا نکته که تجربه خودمه و تاثیرشون رو واقعا لمس کردم بگم خدمتتون .
اول اینکه دوره درمان رو حتما کامل کنید . و مصرف داروها رو اصلا قطع نکنید .
2- تا جایی که می تونید استرس به خودتون وارد نکنید و کارهای سنگین انجام ندهید .حتی ورزش سنگین . مشکل من طوری بود که با دوتا بارفیکس هم بلافاصله شکم درد میگرفتم و همونطوری که میدونید وقتی علائم بیماری بروز بده تا بازگشت به حالت عادی حداقل چند روز زمان میبره .
3 - سعی کنید تعداد وعده های غذایی رو بیشتر ولی حجم انها را کمتر کنید . نیم ساعت قبل از غذا تا یک ساعت بعد از غذا مایعات نخورید . کلا مایعات گازدار و کنار بزارید .هندوانه و فلفل دلمه تاثیر منفی دارند .تا 2ساعت  بعد از غذا مخصوصا نهار دراز نکشید و اصلا نخوابید . میتونید در صورت امکان رو مبل به حالت نشسته چرت بزنید .
صبحانه رو اصلا قطع نکنید ..شام هم بخورید ولی کم . شام و اصلا قطع نکنید .
I have been surfing on-line more than three hours these days, but
I by no means discovered any interesting article like
yours. It's beautiful value enough for me. In my opinion, if all website owners and bloggers made excellent content material
as you did, the net will probably be much more helpful than ever
before.
م این دارو را همراه با اکموزول 40 مصرف می کنم هم یبوستم رفع شده و هم درد زیر سینه ام و هم رفلکسم اما زیر وسط ققسه سینه ام کمی احساس سنگینی می کنم

سلام دوستان من قرص کلوفک  مصرف میکنم و بعدش تنگی نفس  میگیرم و شکمم سفت شده .شماام اینطوری هستین؟

سلام دوستان

من هم چند سالی هست که درگیر آی بی اس یا روده تحریک پذیر هستم.

خیلی عجیبه ، یه روز خوبه یه روز بد، اصلا معلوم نمی کنه ولی چیزی که هست همیشه رو اعصابه، خیلی چیزها رو نمی تونی بخوری که همش و باید تجربه کنی تا به نتیجه برسی چه چیزی برات خوبه چی برات بده. الان تنها چیزی که من و اذیت می کنه بعد از این همه سال یبوست وحشتناک هست که امونم و بریده. به مدت هم کلوفک خوردم اما تاثیر آنچنان ندیدم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی